Wie zijn we

De Maatschap Projecten staat bekend om het aanbieden van innovatieve oplossingen voor semipermanente huisvesting en vastgoedtransformatie. Wij onderscheiden ons door een ongekende snelheid en efficiëntie in onze aanpak en we werken voor overheidsinstanties tot commerciële instellingen.

Daarbij richten we ons op het gehele traject, van locatieschouw en assistentie bij het vergunningstraject tot het opleveren van een leefbare ruimte en beheer.

2 medewerkers bij project streijen
150+
Projecten afgerond
85+
Opdrachtgevers
17+
Jaar ervaring

Onverwachte uitdagingen

Bij semipermanente huisvesting en vastgoedtransformatie is de doorlooptijd vaak kort. Onze processen zijn zo ingericht dat we kunnen bouwen onder hoge druk en onverwachte uitdagingen goed aankunnen. Onze succesformule? Onze strakke communicatie, een transparante administratie en een enorm netwerk. Plus een zeer gedreven team waarmee we in zeer korte tijd projecten realiseren. Indien nodig zijn we zelfs in staat het proces ‘on the go’ te versnellen, vooral wanneer het absoluut onmogelijk is om deadlines uit te stellen.

Service Modulair Bouwen

Leefbaarheid

Niet alleen de snelheid is een uitdaging als het gaat om het huisvesten van grote groepen mensen, ook het geschikt maken van panden die van oorsprong niet bedoeld zijn als woonruimte. Onze manier van modulair bouwen en vastgoedtransformatie biedt hiervoor oplossingen waarbij veiligheid en leefbaarheid belangrijke uitgangspunten zijn.

In lijn met alle eisen

We begrijpen dat elk project meerdere stakeholders heeft en dat niet alleen het Bouwbesluit eisen stelt, maar ook het COA, de brandweer, GGD en andere partijen. We leveren altijd maatwerk dat in lijn ligt met de eisen van de diverse stakeholders. Als opdrachtgever kun je hierop vertrouwen.

Fijn samengewerkt met Robert en Caspar van De Maatschap Projecten. Ze denken goed mee, zijn goed bereikbaar en lossen knelpunten snel op. Binnen twee weken hebben we een noodopvang voor 130 tijdelijke bewoners uit de grond gestampt. Nu samen aan de slag met een tweede opvanglocatie in de Hoeksche Waard!

Christel Heijmans

Hoofd opvang locaties Hoekschewaard

Zeer fijne ervaring met De Maatschap. Schakelen snel,  zeer professionele aanpak, dit bedrijf heeft alle ingrediënten in huis om binnen no time een volledige locatie om te toveren tot een werkbare vluchtelingen opvang.

Jacqueline

Locatiemanager opvang Alblasserdam

“…De Maatschap, ze denken niet alleen in oplossingen maar voeren die ook uit. Als er iets mis gaat, zorgen ze voor snel herstel. In meedenken en service zijn ze een top partner!”

Hans Besseling

Projectleider opvang Oekraïners veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

“De Maatschap is een zeer goede partij om mee samen te werken. Er kan snel worden geschakeld en er wordt goede kwaliteit geleverd. Het is een kundig team die keer op keer wat moois weten neer te zetten. ”

Joel Kampelmacher

GGD, coördinator test- en vaccinatielocaties

Ons proces in 5 stappen

Schouwen

01

Voordat we een locatie gaan realiseren, start de schouwfase waarin we alle behoeften in kaart brengen.

Ontwerpen

02

Tijdens de ontwerpfase maken we een ontwerp voor de locatie en een offerte. Geen verrassingen achteraf, want we spreken een vaste toeslag af op materialen en diensten die wij afnemen bij onderaannemers. We werken met open boeken. Je kunt facturen altijd inzien.

Offerte

03

Offerte akkoord? Daarna begint de
realisatiefase en starten we volgens een planning.

Bouwen

04

Tijdens de bouwfase houden we nauw contact met onze  opdrachtgever.

Onderhoud & Beheer

05

Tot slot volgt de onderhoudsfase. We zorgen er desgewenst voor dat de locatie blijvend in topconditie is en dat de opdrachtgever tevreden blijft met het eindresultaat.

De meestgestelde vragen​

Wij verzorgen semipermanente huisvesting en vastgoedtransformaties voor COA’s, gemeenten, veiligheidsregio’s, GGD’s en andere (semi)overheidsinstanties. Door onze expertise op het gebied van Publiek-Private Samenwerking (PPS) helpen we organisaties om grip te krijgen op de wooncrisis.

Wij kunnen een rol spelen bij het hele traject waarbij we onze opdrachtgevers volledig ontzorgen. Dat begint bij advies over de locatie, assistentie bij het vergunningstraject, het ontwerp, de bouwbegeleiding, de inrichting en het onderhoud en beheer.

Door onze ruime ervaring, ons uitgebreide netwerk en een zeer gedreven team, kunnen wij razendsnel projecten realiseren. Indien nodig zijn we zelfs in staat het proces ‘on the go’ te versnellen, vooral wanneer het absoluut onmogelijk is om deadlines uit te stellen.

Kortgezegd: nee. Voor beide omschrijvingen geldt dat het ‘tijdelijke woonruimte’ betreft zoals omschreven in het Bouwbesluit. Daarbij heeft één van de volgende aspecten een tijdelijk karakter: de woning zelf; de bewoning (door het gebruik van tijdelijke huurcontracten) of de locatie. Tijdelijke woonruimte is bedoeld voor een periode van ten hoogste vijftien jaar.

Wij werken altijd 100 procent transparant, of het nu om een factuur, een tankbon, een urenstaat of een specificatie gaat. Opdrachtgevers mogen altijd alles inzien. Vertrouwen vinden wij belangrijk, zeker omdat deze projecten vaak onder enorm veel druk plaatsvinden, met vaak weinig voorbereiding, een krappe planning en hoge kosten. 

Zeker. Wij kunnen inspringen wanneer het nodig is. Dat ligt ook aan de kennis, kunde en wensen aan de andere kant van de tafel. Of het nu gaat om een project van een kleine omvang tot een zeer intensief bouwproject. Alles is bespreekbaar, daar zijn we flexibel in.

Wie geïnteresseerd is in onze manier van werken, kan contact opnemen met Robert Alink, onze Sales directeur, via 010 307 64 23 of ons contactformulier. Leg je huisvestingsvraagstuk aan ons voor. We starten dan direct met een vrijblijvende haalbaarheidstoets die bestaat uit een eerste ontwerptekening, een kostenindicatie en een planning aan de hand van het PvE.